• چهارشنبه - ۱ خرداد ۱۳۹۸


قوانین و مقررات


کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی به دقت ملاحظه فرمایید:

ورود کاربران به وب‏‌سایت علی ویترین هنگام استفاده از پروفایل شخصی،خرید و فروش، و سایر خدمات ارائه شده توسط علی ویترین به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از سرویس‌‏ها و خدمات علی ویترین است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین علی ویترین از سوی کاربر است.
لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود.

قوانین عمومی :

توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‏‌های علی ویترین منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‏‌ها و سرویس‏‌های علی ویترین تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می شود و شما توافق می‏‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.

تعریف مشتری یا کاربر :

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است و به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات علی ویترین اقدام کند.
همچنین از آنجا که علی ویترین یک وب‌سایت خدمات بازاریابی عمده کفش بصورت آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظور تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌کند.

تعریف فروشنده و شرایط کالاهای فروشندگان :

- محصولات موجود در وب‌سایت علی ویترین توسط تامین کنندگانی که با علی ویترین همکاری می‌کنند جهت بازاریابی ارائه شده اند. فروشنده، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در وب‌سایت علی ویترین عرضه کرده، به فروش می رساند. همچنین اعتبار فروشنده‌ها توسط علی ویترین بررسی و مدارک مورد نیاز از ایشان اخذ می‌شود.

- مسئولیت‌های مربوط به کیفیت، قیمت، محتوا، شرایط و همچنین خدمات پس از فروش محصول بر عهده فروشندگان است.

- فاکتور کالاهایی که توسط فروشندگان در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط فروشنده ارسال می‌شود.

- خریداران ابتدا درخواست خرید برای محصولی را ثبت می نمایند پس از آن تامین کنندگان موظف به پیگیری موجودی و یا عدم موجودی آن بوده وظرف یک روز کاری باید پاسخگوی سفارش ثبت ثبت شده باشند.

- خریداران حداکثر تا 24ساعت بعد از قطعی شدن موجودی آن، فرصت دارند که وجه فاکتور را بصورت آنلاین پرداخت نمایند.

- فروشنده موظف است پس از اعلام موجودی و واریز خریدار تا دو روز کاری سفارش را آماده ارسال کند و مطابق درخواست مشتری تحویل باربری دهد.

- پس از تحویل کالا به باربری، رسید تحویل در سایت توسط تامین کننده آپلود شده و توسط خریدار این رسید قابل مشاهده و پیگیری می باشد.

- خریدار موظف است در صورت معیوب یا مغایر بودن محصول ارسال شده با سفارش،تا دو روز کاری پس از تحویل به باربری مقصد، آن را به پشتیبانی سایت علی ویترین اعلام نماید. بدیهی است که پس از مدت ذکر شده و تسویه با تامین کننده، مسئولیتی متوجه علی ویترین نخواهد بود.

- در شرایط خاص احتمال لغو شدن سفارش مربوط به محصولات تامین کنندگان به دلایلی مانند اتمام موجودی کالا وجود دارد و علی ویترین مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش را متوقف کند.

- نحوه برگشت از فروش کالاهای تامین کننده طبق رویه علی ویترین است، با این تفاوت که فروشنده یا همان تامین کننده مسئولیت هرگونه عدم مطابقت را به عهده می‌گیرد.

- از آنجا که وب سایت علی ویترین صرفاً خدمات نمایش کالا را دارد و محصول درخواست شده از سوی تامین کننده تامین می گردد به تبع آن خدمات پس از فروش کالا وگارانتی محصول، بر عهده تامین کننده است و در این خصوص وب سایت علی ویترین هیچ گونه مسوولیتی ندارد و تبعات قانونی خدمات پس از فروش و گارانتی متوجه تامین کننده می باشد .

ارتباطات الکترونیکی :

هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات علی ویترین استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به علی ویترین ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که علی ویترین به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد.

سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی :

علی ویترین به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند.
علی ویترین متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت علی ویترین ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.

- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند.

- کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت علی ویترین به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور از طریق پنل مشتریان و یا ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. علی ویترین همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌‏های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد.

- در صورت بروز مشکل در محصول ارسال شده اعم از معیوب ویا مغایر سفارش بودن، خریدار موظف است تا دو روز کاری پس از تحویل کالا به باربری، مراتب راگزارش دهد که به اطلاع تامین کننده برسد و در صورت پذیرش توسط تامین کننده کالای ارسال شده مرجوع و کالای اصلاح شده مجدد ارسال میگردد که هزینه ها ی مربوط به حمل مجدد توسط تامین کننده پرداخت می شود.

-در صورتی که تامین کننده معیوب بودن و یا مغیر بودن سفارش را نپذیرد، کالا به آدرس علی ویترین ارسال می گردد و توسط علی ویترین کارشناسی می شود که تصمیم کارشناسی علی ویترین برای خریدار و تامین کننده لازم الاجرا می باشد.

-علی ویترین مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای علی ویترین محفوظ است.

- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت علی ویترین، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده برای مشتری، برای علی ویترین و تامین کننده محفوظ است. علی ویترین در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت علی ویترین می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.

- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، علی ویترین جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.

- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند.
همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد وامکان تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد

- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که علی ویترین هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.

- درصورتی‌که به هر دلیل سفارش لغو شود، وجه به حساب اعلام شده توسط مشتری، عودت می‌گردد و در این‌صورت هیچ اعتراضی از سوی کاربر یا اشخاص دیگر پذیرفته نخواهد شد.

خسارت در هنگام حمل و نقل :
علی ویترین همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. در صورت بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل،مسئولیت به عهده شرکت حمل و نقل است و علی ویترین تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری اقدام می‌‏کند.
آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 24 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش علی ویترین اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش علی ویترین ارسال شود.